QMK me ndryshimet e reja ligjore do të marrë ingerenca për kërkim-shpëtim gjatë aksidenteve në trafikun ajror

Stojançe Angelov, gjegjësisht Qendra për Menaxhimin e Krizave (QMK) do të marrë ingerencat për kërkim-shpëtim në rrëzimet e avionëve në vend të Agjencisë së Aviacionit Civil (AAC), si deri më tani, transmeton Portalb.mk.

Organizimi dhe koordinimi i kërkim-shpëtimit në rast të një rrëzimi avioni në aviacionin civil do të jetë nën autoritetin e QMK-së brenda dy viteve nga hyrja në fuqi e ndryshimeve ligjore.

Ndryshimet në Ligjin e Aviacionit janë në lexim të dytë ose para votimit përfundimtar.

Një tjetër risi është se mënyra e financimit të AAC po ndryshon. Përveç metodave aktuale, do të merret edhe një euro nga karta e çdo pasagjeri që niset, që sipas numrit aktual të pasagjerëve që nisen nga dy aeroportet e vendit, është mesatarisht rreth dy milionë euro në vit.

Një tjetër risi është se në rast të një situate ushtarake, emergjente apo krize, nëse ACAC nuk mund të financohet në vitin aktual, fondet do të duhet të sigurohen nga shteti, pra qytetarët. Këtë e kanë komentuar edhe Ministria e Financave, nga ku vlerësojnë se Agjencia vetëfinancohet nga burimet e veta dhe me një pjesë të mjeteve nga fluturimet mbi qiellin tonë, të cilat janë të të gjithë qytetarëve dhe nuk duhet të financohen nga Buxheti. Por Qeveria vendosi ta mbajë këtë dispozitë.

Ligji nuk parashikon detyrimin për të siguruar burime shtesë financiare për zbatimin e tij dhe detyrime materiale për subjektet individuale, thuhet në propozim.

Zbatimi i këtij ligji do të ketë ndikime fiskale në Agjencinë e Aviacionit Civil, pra ulje të të ardhurave të saj për shkak të fshirjes së bazës ligjore për ricertifikimin e ofruesit të shërbimit të navigimit ajror (M-NAV), fshirjen mbi bazën ligjore për certifikimin e operatorëve që kryejnë shërbime të specializuara me avionë dhe transport për nevojat e tyre, fshirjen e burimit të financimit të AAC-së prej 2% e tarifës për përdorimin e pistës për vozitje, pra për ngritje, ulje dhe ndriçim, si dhe për shkak të transferimit të autoritetit për kërkim-shpëtim dhe burimet financiare nga EUROCONTROL për këtë qëllim nga Agjencia e Aviacionit Civil në Qendrën e Menaxhimit të Krizave.

“Kjo rënie e burimeve të financimit të Agjencisë pritet të kompensohet me financim nga një tarifë për pasagjer që largohet dhe me këtë do të vendoset një model i financimit të Agjencisë që do të jetë në përputhje me Rregulloren e BE-së 1794/2006. Direktiva 2009/12, standardet e EUROCONTROL, si dhe rekomandimet që rezultuan nga projekti ISIS i cili u financua nga Komisioni Evropian”, thuhet në materialin që ndodhet para deputetëve.