RMV, deri më tani nuk ka shumicë për Ligjin e riorganizmit të ministrive, diskutimi vijon në disa komisione kuvendore

Për propozim-amandamentet dhe plotësimet në Ligjin për organizimin dhe punën e organeve të administratës shtetërore, të cilat i propozoi deputeti dhe kryetari i VMRO-DPMNE-së Hristijan Mickoski, Komisioni për Sistemin Politik dhe marrëdhëniet ndërmjet komuniteteve si trup amë punues dhe Komisioni Legjislativ duhet të mblidhet, pasi sot Kuvendi pranoi propozimin e tij për t’u futur në procedurë të shkurtuar. Seanca e Komisionit për Sistem Politik është caktuar për në mbrëmje në orën 18, transmeton Portalb.mk.

Në përcaktimin e rendit të ditës së seancës së dytë të Kuvendit, 74 deputetë e mbështetën miratimin e ligjit në procedurë të shkurtuar, ndërsa 24 deputetë nga e Majta dhe LSDM kërkuan tërheqjen e amendamenteve të propozuara, me arsyetimin se ligje të tilla sistematike nuk duhet të miratohen me procedure të shkurtuar.

Mickoski, i cili nga dje është mandatar për përbërjen e qeverisë së re, duke kërkuar mbështetje për ndryshimet ligjore, tha se ato janë të nevojshme për shkak të reformave në administratë dhe për zgjidhjen e problemeve reale të qytetarëve me politika efikase dhe vendime që do të sjellin një standard më të mirë të jetesës, pensione, arsim më të mirë, mbrojtje sociale efikase, ekonomi dhe bujqësi të zhvilluar.

“Për ta bërë këtë, ne kemi nevojë për një organizim të mirë të qeverisë”, tha Mickoski.

Ai e ka dorëzuar ligjin në procedurë të shkurtuar, bazuar në nenin 71 paragrafi 1 të Kushtetutës dhe nenet 139, 144 dhe 175 të Rregullores së Kuvendit.

Çfarë ndryshimesh propozohen?

Deputeti dhe mandatari për qeverinë e re, Hristijan Mickoski, në seancën e dytë parlamentare e ka shpjeguar propozimin e Ligjit për organizimin dhe punën e organeve të administratës shtetërore, me të cilin dëshiron që ministritë të rriten nga 16 në 20, përkundër faktit se në shpjegimin e propozimit tha se bëhet fjalë për rishqyrtim dhe racionalizim, me mundësi të shfuqizimit dhe shkrirjes së organeve të administratës shtetërore.

Deri më tani, së bashku me ministritë pa portofol, në Qeveri ishin gjithsej 20 pozita. Tashmë, me 4 poste joministrore, Qeveria do të ketë 24 ministri.

  1. Ministria e Sistemit Politik dhe Marrëdhënieve Ndërmjet Bashkësive vazhdon të punojë si Ministri për Marrëdhënie Ndërmjet Bashkësive, me kompetenca të përcaktuara me këtë ligj;
  2. Ministria e Punëve të Jashtme vazhdon punën si Ministri e Punëve të Jashtme dhe Tregtisë së Jashtme me kompetencat e përcaktuara me këtë ligj;
  3. Ministria e Ekonomisë vazhdon të punojë si Ministri e Ekonomisë dhe Punës, me kompetenca të përcaktuara me këtë ligj. Ministri i Ekonomisë dhe Punës kryen edhe punët lidhur me tregtinë e jashtme, turizmin, energjinë, minierat dhe burimet minerale deri në marrjen në detyrë të punonjësve të Ministrisë së Energjisë, Minierave dhe Burimeve Minerale, Ministrisë së Kulturës dhe Turizmit dhe Ministrisë së Punëve të jashtme dhe tregtia e jashtme;
  4. Ministria e Punës dhe Politikës Sociale vazhdon të punojë si Ministri e Politikës Sociale, Demografisë dhe Rinisë. Ministri i Politikës Sociale, Demografisë dhe Rinisë vazhdon të kryejë punë që kanë të bëjnë me punën deri në marrjen e të punësuarve në Ministrinë e Ekonomisë dhe Punës;
  5. Ministria e Kulturës vazhdon të punojë si Ministri e Kulturës dhe Turizmit, me kompetencat e përcaktuara me këtë ligj;
  6. Ministria e Shoqërisë së Informacionit dhe Administratës vazhdon të punojë si Ministri e Transformimit Digjital dhe si Ministri e Administratës Publike, me kompetenca të përcaktuara nga ky ligj, si pasardhëse ligjore të kësaj ministrie. Ministria e Transformimit Digjital ruan numrin unik tatimor të Ministrisë së Shoqërisë Informative dhe Administratës dhe Ministria e Administratës Publike do të marrë një numër të ri tatimor jo më vonë se tre ditë nga dita e konstituimit të Qeverisë.
  7. Ministria e Transportit dhe Lidhjeve vazhdon të funksionojë si Ministri e Transportit;
  8. Agjencia për Rininë dhe Sportin shfuqizohet, dhe punët në kompetencë të saj i kalojnë Ministrisë së Sportit dhe Ministrisë së Politikës Sociale, Demografisë dhe Rinisë;
  9. Inspektorati Shtetëror i Këmbimit valutor vazhdon punën si organ në kuadër të Ministrisë së Financave;
  10. Inspektorati Shtetëror për Inspektim Teknik vazhdon punën si Inspektorat Shtetëror për Energji, Miniera dhe Burime Minerale si organ në kuadër të Ministrisë së Energjisë, Minierave dhe Burimeve Minerale;
  11. Inspektorati Shtetëror për Bujqësi dhe Inspektorati Shtetëror për Pylltari dhe Gjueti vazhdojnë të punojnë si organe në kuadër të Ministrisë së bujqësisë, pylltarisë dhe menaxhimi i ujërave;
  12. Inspektorati Shtetëror Sanitar dhe Shëndetësor vazhdon punën si organ në kuadër të Ministrisë së Shëndetësisë;
  13. Inspektorati Shtetëror Arsimor vazhdon të punojë si organ në kuadër të Ministrisë së Arsimit dhe Shkencës;
  14. Inspektorati Shtetëror i Punës vazhdon të punojë si organ në kuadër të Ministrisë së Ekonomisë dhe Punës;
  15. Inspektorati Shtetëror i Tregut vazhdon të punojë si organ në kuadër të Ministrisë së Ekonomisë dhe Punës;
  16. Inspektorati Shtetëror për Vetëqeverisje Lokale vazhdon punën si organ në kuadër të Ministrisë së Vetëqeverisjes Lokale;
  17. Inspektorati Shtetëror Administrativ vazhdon të punojë si organ në kuadër të Ministrisë së Administratës Publike;
  18. Inspektorati Shtetëror i Transportit, Inspektorati Shtetëror i Ndërtimtarisë dhe Urbanizmit dhe Inspektorati Shtetëror Komunal vazhdojnë të punojnë si organe në kuadër të Ministrisë së Transportit;
  19. Inspektorati Shtetëror i Mjedisit vazhdon të punojë si organ në kuadër të Ministrisë së Mjedisit dhe Planifikimit Hapësinor;
  20. Sekretariati për Çështje Evropiane vazhdon të funksionojë si Ministri për Çështjet Evropiane.

Kjo do të thotë se do të ketë një Ministri të Ekonomisë dhe Punës, e cila do të përfshijë disa nga kompetencat e Ministrisë së vjetër të Ekonomisë, por do t’i shtohet segmenti i punës.

Ministria e Politikës Sociale dhe e Punës, e cila ishte deri më tani, tani do të jetë Ministria e Politikës Sociale, Demografisë dhe Rinisë. Gjithashtu, një pjesë e kompetencave që kishte Ministria e Ekonomisë deri më tani në fushën e minierave dhe energjetikës do të jenë pjesë e kompetencave të ministrisë së sapoformuar, e cila është Ministria e Energjisë, Minierave dhe Burimeve Minerale.

Më tej, një pjesë e kompetencave që kishte Ministria e Ekonomisë në fushën e turizmit do t’i bashkëngjiten tashmë Ministrisë së Kulturës dhe Turizmit. Në vend të Agjencisë së mëparshme për Rininë dhe Sportin, e cila nuk do të ekzistojë më, do të krijohet Ministria e re e Sportit.

Po krijohet edhe Ministria e Digjitalizimit, e cila në thelb do të trashëgojë përgjegjësitë e ish-Ministrisë së Shoqërisë Informatike dhe Administratës.

Do të kemi edhe Ministrinë e Administratës. Është interesant fakti se në listën e kompetencave të tij, reforma e administratës, e cila nuk mund të nisë në asnjë mënyrë dhe është kusht në negociatat e para-anëtarësimit me BE-në, është vetëm në vendin e 14-të.

Që nga miratimi i tij në vitin 2000 e deri më sot, Ligji për organizimin dhe punën e organeve të administratës shtetërore ka pësuar gjashtë ndryshime.

Në arsyetimin për ndryshimet dhe plotësimet e propozuara në Ligjin për organizimin dhe punën e organeve të administratës shtetërore, thuhet se qëllimi është riorganizimi i ministrive dhe organeve të administratës shtetërore, në mënyrë që të mundësojë funksionimin e tyre të mirëfilltë, mos- përputhjen e kompetencave dhe një linjë të përshtatshme llogaridhënieje bazuar në treguesit e performancës së paracaktuar të institucioneve.

“Riorganizimi i ministrive dhe organeve të tjera të administratës shtetërore bëhet me qëllim që puna e tyre të përshtatet me nevojat moderne të funksionimit të organeve të administratës shtetërore, veçanërisht në drejtim të vendosjes së një fokusi më të madh në punët në fushat e energjisë, burimeve minerale, minierave, si dhe sporteve. Sa i përket kompetencave, ministritë marrin kompetenca më të qarta, kompetencat e ndërthurura ndërmjet ministrive ekzistuese janë demarkuar dhe lihet hapësirë ​​që rregullorja kornizë e organeve të administratës shtetërore të përcaktohet saktë me ligje materiale”, thuhet në sqarim.

Më tej thuhet se domosdoshmëria e ndryshimit dhe plotësimit të Ligjit për organizimin dhe punën e organeve të administratës shtetërore, i cili parashikon krijimin e ministrive të reja, buron nga fakti se disa organe të administratës shtetërore dhe organizata administrative, si dhe organe të pavarura, nuk janë funksionale dhe nuk e përmbushin funksionin e tyre themelor, pra nuk funksionojnë për një realizim sa më efektiv të të drejtave, detyrave dhe interesave të qytetarëve dhe personave juridikë.

Për të ndryshuar kabinetin qeveritar siç parashikohet në programin e VMRO-DPMNE-së dhe për të miratuar ligjet sistematike për organizimin e punës së organeve të shtetit, është e nevojshme mbështetja e dy të tretave të shumicës parlamentare në Kuvend.

Ndërprerja e mandatit të Talat Xhaferit do të presë ende

Në një fjalim procedural në seancë, deputeti Dimitar Apasiev pyeti se pse kryetari i Kuvendit Afrim Gashi nuk e ka vënë si pikë të rendit të ditës kërkesën e dorëzuar nga e Majta për të konstatuar ndërprerjen e mandatit të deputetit Talat Xhaferi për shkak të papajtueshmërisë së funksionit të kryeministrit dhe deputetit. Gashi ka thënë se kërkesën e ka marrë më 4 qershor dhe menjëherë ua ka përcjellë të gjithë deputetëve, por jo Komisionit Parlamentar për Rregulloren dhe Imunitetet, sepse ende nuk është zgjedhur përbërja e tij.

“Sa i përket përmbajtjes së kërkesës, theksoj se Kuvendi nuk mund të veprojë sepse kjo kërkesë nuk është dokument me të cilin ky Kuvend mund të përcaktojë ndërprerjen e mandatit të Talat Xhaferit”, tha Gashi.

Rikujtojmë se pas zgjedhjeve të 8 majit, në kampin maqedonas VMRO-DPMNE doli fituese me 58 deputetë ndërsa në kampin shqiptar Fronti Evropian së pari me 19 deputetë por pas rivotimit me 22 maj mbeti me 18 deputetë. 

Megjithatë, VMRO-DPMNE ka njoftuar se Qeveria e re pritet të formohet deri më 20 qershor jo me fituesin e kampit shqiptar, por me koalcionin shqiptar VLEN që kishte 13 deputetë por që fitoi një më shumë pas rivotimit, konkretisht ka 14 deputetë.

Në këtë drejtim, negociatat midis grupeve punuese të partive janë drejt fundit. VLEN gjithashtu ka bërë të ditur një pjesë të resorëve të cilat pritet t’i udhëheqin.

Fonti Evropian kundërshton këtë veprim duke e quajtur “majorizim” nga pala maqedonase sepse po merret në pushtet partia me më pak deputetë, dhe ka lajmëruar se do të ndërmerr masa për të ndaluar këtë.