fbpx

Reportazh: Jo çdo lagje e Shkupit ofron kushte normale për ngasje të biçikletës (FOTO)

Për herë të parë në historinë e tij, këtë vit, Shkupi ka tejkaluar gjatësinë prej 100 km shtigje të biçikletave në territorin e tij dhe autoritetet e qytetit janë krenarë për faktin se çdo vit ata arrijnë të ndërtojnë mbi 10 km shtigje të reja biçikletash në kryeqytet. Dy vjet më parë, Shkupi për herë të parë mori Planin për përmirësimin e trafikut të biçikletave 2019-2021, i cili mundëson udhërrëfyes për përmirësimin e këtij lloji të transportit në kryeqytetin e Maqedonisë për periudhën e kaluar, shkruan Meta.mk, transmeton Portalb.mk.

Edhe përkundër përpjekjeve të bëra nga autoritetet e qytetit në vitet që kaluan, duket se jo çdo lagje në Shkup ka kushte të barabarta për çiklizëm normal, që do të thotë ekzistencë e shtegut për biçikleta nga korridoret kryesore të biçikletave deri te vendbanimi. Dame Gruev, Vollkovë, Saraj, Draçevë, Radishan, Hekuranë, Shuto Orizarë janë pjesë e vendbanimeve të Shkupit ku ekzistenca e shtegut për biçikletash është “term imagjinar”.

Këto vendbanime i kaluam me biçikletë dhe u vërtetuam që në pjesë të caktuara të Shkupit jo vetëm që nuk ka kushte për biçikletë, por mund të jetë i rrezikshëm për sigurinë dhe jetën e qytetarëve.

Shëtitjen me biçikletë e filluam nga rreth-rrotullimi në vendbanimin Gjorçe Petrov, ku mbaron shtegu për lëvizjen e çiklistëve. Nga këtu e tutje, drejt vendbanimeve Dame Gruev, Novo Sellë, Kisella Jabuka dhe Vollkovë, çiklistët kanë probleme të përditshme me lëvizjen e tyre. Në këtë pjesë të Shkupit jetojnë rreth 40.000 banorë.

Ata duhet të zgjedhin – të ndajnë hapësirën e ngushtë në trotuare me këmbësorët ose të vozisin në karregjatën e rrugëve. Pika e parë e rrezikshme për çiklistët është mbikalimi përpara vendbanimit Dame Gruev. Hapësira për biçikleta dhe këmbësorë është jashtëzakonisht e ngushtë, ndërsa ishim në terren, vërejtëm dhjetra çiklistë që ngisnin nëpër rrugën e destinuar për automjete.

Shteg biçiklete, Foto: Meta.mk

Biseduam me një banor të vendbanimit Dame Gruev. Ai theksoi se lëvizja në mbikalim është e rrezikshme, sepse hapësira për lëvizjen e çiklistëve dhe këmbësorëve është e ngushtë, dhe baza nuk është riparuar dhe mund të dëmtohen gomat e biçikletave. Prandaj, thotë bashkëbiseduesi ynë, çiklistët këtu lëvizin në rrugën e asfaltuar për automjete.

“Do të bëja një shteg tjetër, për t’u shënuar, por më kot, edhe nëse është e shënuar, sërish i parkojnë makinat. I parkojnë makinat atje ku duhet të kalojë biçikleta”, ankohet bashkëbiseduesi ynë nga vendbanimi Dame Gruev.

Dhe me të vërtetë, kur vazhduam drejt vendbanimit, vumë re makina të parkuara në shtegun për këmbësorë në të dy anët e rrugës Lluka Gerov. Duke lëvizur drejt Vollkovës në rrugën kryesore, në disa pjesë shtegu për biçikleta zhduket, duke e bërë lëvizjen me mjet transporti me dy rrota jashtëzakonisht të rrezikshme.

Në një bisedë me banorët e kësaj pjese të Shkupit, ata përmendën se në lagjet e tyre nuk është ndërtuar as edhe një kilometër shtegu për biçikleta.

“Jo vetëm në lagjen time, në përgjithësi, ngasja e biçikletës nuk është shumë e sigurt. Jo vetëm sepse nuk ka hapësirë ​​të mjaftueshme për të udhëtuar, por edhe për shkak se mendoj që biçikleta nuk respektohet sa duhet në trafik,” tha një banor i ri i lagjes Dame Gruev.

Menjëherë pas tij, takuam një banor të moshuar në dekadën e tetë të jetës së tij, i cili deri më sot nuk heq dorë nga automjeti me dy rrota. Ai shton se vendbanimi Dame Gruev dhe vendbanimet përreth nuk janë planifikuar për popullsinë e sotme. Rrugët janë të ngushta, dhe për të ndërtuar korsi biçikletash duhet të prishen gjelbërime, gardhe, madje edhe shtëpi.

Pasi u bindëm për gjendjen e keqe në këtë pjesë të komunës Gjorçe Petrov, vazhduam shëtitjen me biçikletë për në Saraj. Ka kushte për biçikletë deri te ura përpara vendbanimit Saraj, ku përfundon shtegu i biçikletave. Nga këtu e tutje, në Saraj, Lubin, Matkë ose ndonjë vendbanim tjetër të kësaj komune të Shkupit mund të lëvizin vetëm në një shteg të ngushtë për këmbësorë, edhe aty vetëm në pjesë ku ka shteg të tillë.

Para hyrjes në Saraj, takuam dy çikliste që kishin përdorur pasditen e korrikut për të shkuar deri në Matkë. Për të nga biçikletë deri në këtë vend të njohur rekreativ në Shkup është e rrezikshme, ndërsa pothuajse gjysma e rrugës nga Saraji deri në Matka nuk ka fare shteg për të ecur.

“Është mjaft e rrezikshme, sepse ne lëvizim me biçikleta, në pjesën më të madhe, në rrugë. Ka shumë trafik, shumë makina, është mjaft e rrezikshme”, tha njëra nga bashkëbisedueset.

Ajo na tha që është mjaft e rrezikshme për çiklistët të jenë pjesëmarrëse në trafik dhe se ajo vetë kishte disa incidente me biçikletën e saj, sepse ka qenë e detyruar të ngasë biçikletën në rrugë.

“Ka shumë trafik, shumë makina”, thotë ajo.

Mungesa e infrastrukturës themelore për çiklizëm mund të vërehet lehtësisht në lagjet e tjera në të gjithë Shkupin. Kështu, lëvizja nga fundi i zgjerimit të bulevardit Boris Trajkovski në Pintija në drejtim të lagjes Draçevë është jashtëzakonisht e rrezikshme për çiklizmin. Në këtë lëvizje, për momentin nuk ka asnjë shteg për këmbësorë dhe as biçikletë, kështu që qytetarët janë të detyruar të zgjedhin lëvizjen në rrugë ose në pluhur dhe baltë për të kaluar trasenë përgjatë kësaj rruge.

Shteg biçiklete, Foto: Meta.mk

Në hyrjen para urës në vendbanimin Draçevë, është varur një biçikletë si paralajmërim për çiklistët – një monument me mbishkrimin “Neglizhenca e sistemit për çiklistët vrau një njeri”. Në fund të qershorit të këtij viti, Qyteti i Shkupit filloi zgjerimin dhe rindërtimin e kësaj rruge në gjatësi prej mbi 2.3 km, në mënyrë që Draçeva të mund të lidhet përfundimisht përmes një shtegu biçikletash me pjesën tjetër të Shkupit. Ndërtimi i plotë i kësaj rruge në një zgjidhje të bulevardit do të zgjasë më pak se dy vjet, ndërsa deri atëherë qytetarëve, të cilët udhëtojnë në Draçevë me biçikleta, u mbetet vetëm të jenë më të kujdesshëm derisa lëvizin nëpër rrugë.

Në Shkup, nuk ka shteg biçikletash as në vendbanimet e Shuto Orizarë, Radishan dhe Hekurana, ku jetojnë dhjetëra mijëra qytetarë. Kështu, për shembull, nëse doni të vizitoni ndonjë mik me biçikletë ose të bëni ndonjë punë në Hekuranë, do të mund të ngisni nëpër shteg biçikletash vetëm në bulevardin “Leka i Madh”. Nga këtu e tutje, nuk ka asnjë shteg për çiklistët në rrugët e Brigada XIV Maqedonase dhe Koce Metalec, për të cilat ka shenja të trafikut për fundin e shtegut të biçikletave. Ashtu si në shumë lagje në Shkup, çiklistëve u mbetet një zgjedhje – të lëvizin nëpër trotuar ose të ndajnë rrugën me automjete.

Shteg biçiklete, Foto: Meta.mk

Pas një shëtitjeje të gjatë me biçikletë nëpër kryeqytet, përshtypja jonë është se ka trajtim të pabarabartë në zhvillimin e infrastrukturës për biçikleta, gjegjësisht jo çdo lagje e Shkupit ofron kushte normale për lëvizje me biçikletë. Vitet e fundit janë investuar mjete në zhvillimin e infrastrukturës së nevojshme në komunat qendrore të Shkupit, Qendër, Karposh dhe Aerodrom. Megjithatë, që Shkupi të bëhet një velo qytet, është e domosdoshme që në secilën lagje në kryeqytet të ketë shtigje të ndara për lëvizje të biçikletave.

Lajme të ngjashme

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button