Çmimet e energjisë kanë rritur inflacionin

Çmimet e energjisë janë rritur për shkak të çështjeve të ofertës dhe kërkesës globale. Çmimet e gazit në BE janë gjashtë deri në dhjetë herë më të larta nga ajo që ishin një vit më parë, duke shkaktuar presione të mëdha në çmimet e energjisë elektrike, për shkak të mënyrës se si përcaktohen këto çmime në tregun me shumicë të energjisë elektrike në Evropë. Tashmë ka rritur inflacionin në fund të vitit 2021. Nëse çmimet e energjisë qëndrojnë të larta gjatë gjithë vitit 2022, duke ushqyer inflacion më të lartë, kjo do të ndikojë seriozisht në rimëkëmbjen pas pandemisë.

Me krizën e rëndë që po kalojmë aktualisht me Rusinë, është bërë jo vetëm një çështje çmimi, por edhe një çështje e sigurisë së furnizimeve. Politika energjetike gjithmonë duket e madhe në marrëdhëniet BE-Rusi: mbi dyzet për qind e importeve të gazit të BE-së vijnë nga Rusia dhe gjashtëdhjetë për qind e të ardhurave të importit të Rusisë vijnë nga BE-ja. Siç thashë javën e kaluar, duke ulur raportin e përgjithshëm të importit të gazit nga Rusia, ne do të investojmë jo vetëm në tranzicionin e gjelbër, por edhe në reduktimin e varësive tona strategjike. Megjithatë, në vitet e fundit, Rusia ka rritur elasticitetin e saj ndaj sanksioneve ekonomike, duke rritur rezervat e saj valutore, më shumë sesa kemi bërë ne për të rritur kapacitetin tonë për të përballuar shkurtimet e mundshme të furnizimit me gaz. Ne duhet të shqyrtojmë urgjentisht zhvillimin e rezervave strategjike të gazit të BE-së dhe mundësinë e blerjes së përbashkët të gazit, siç ka sugjeruar Komisioni. Kjo do të rriste sigurinë e të gjithëve me një çmim të menaxhueshëm, siç përcaktohet në një raport të fundit nga grupi i ekspertëve CEPS.

Rusia edhe në të kaluarën ka përdorur furnizimet me energji për qëllime politike. Në javët e fundit, megjithëse Rusia ka përmbushur në mënyrë rigoroze angazhimet e saj kontraktuale, kompania Gazprom, që është në pronësi shtetërore ruse ka refuzuar të dërgojë furnizime shtesë për të rimbushur objektet e magazinimit evropian, duke krijuar nervozizëm të mëtejshëm në treg.

Pra, çfarë mund të bëjnë BE-ja dhe SHBA-ja për të adresuar sfidat afatshkurtra, ndërsa në të njëjtën kohë adresojnë imperativin për të kaluar në zero neto dhe për të zvogëluar varësinë tonë nga karburantet fosile? Së bashku me SHBA-në dhe partnerët e tjerë, ne kundërshtojmë përdorimin e furnizimit me energji si një armë dhe levë gjeopolitike. Deklarata e fundit e përbashkët BE-SHBA për sigurinë energjetike tashmë e vendos qëndrueshmërinë ndaj goditjeve të ardhshme të çmimeve dhe masave mbrojtëse kundër tensioneve gjeopolitike në qendër të agjendës së sigurisë transatlantike të energjisë. Ne jemi të përkushtuar të sigurojmë sigurinë energjetike të BE-së dhe fqinjëve tanë, përfshirë Moldavinë, Ukrainën dhe Ballkanin Perëndimor.

“Së bashku me SHBA-në,  kundërshtojmë përdorimin e furnizimit me energji si një armë dhe levë gjeopolitike. Ne jemi të përkushtuar të garantojmë sigurinë energjetike të BE-së dhe fqinjëve tanë, përfshirë Moldavinë, Ukrainën dhe Ballkanin Perëndimor”.

Pika fillestare e strategjisë sonë është Marrëveshja e Gjelbër Evropiane dhe tranzicioni i energjisë që ne duam të përshpejtojmë në dritën e emergjencës klimatike. Ne e dimë se rruga e këtij tranzicioni nuk është e drejtpërdrejtë, por nuk mund të lejojmë që ngjarjet aktuale të na nxjerrin jashtë binareve.

Problemi imediate i sigurisë së furnizimit me gaz

Megjithatë, në afat të shkurtër, ne përballemi dhe duhet të trajtojmë problemin imediat të sigurimit të furnizimit me gaz. Kjo do të thotë të punojmë për diversifikim më të madh të rrugëve dhe burimeve të importit. SHBA është tashmë furnizuesi më i madh i gazit natyror të lëngshëm (LNG) në Evropë dhe ne po intensifikojmë bashkëpunimin tonë për të siguruar që furnizimet tona me gaz të jenë të sigurta gjatë muajve në vijim. Përveç SHBA-së, ne po bisedojmë gjithashtu me Norvegjinë, Katarin, Azerbejxhanin, Algjerinë dhe të tjerë për të zgjeruar furnizimet me LNG.

Gjithashtu do të duhet të punojmë me shpejtësi për të integruar më mirë gadishullin Pirinej, i cili në fakt është një ishull i energjisë elektrike në Evropë, në tregun evropian të energjisë sepse ka më shumë kapacitete pranuese të LNG-së se sa vendet e tjera evropiane. Këto përpjekje kanë më shumë gjasa të kenë sukses nëse investojmë në marrëdhëniet me furnizuesit e mundshëm të LNG-së, jo si një zgjidhje afatshkurtër, por si pjesë e interesit tonë për të zhvilluar marrëdhënie më strategjike, duke punuar gjithashtu në burimet e rinovueshme si hidrogjeni dhe dielli.

Ndërsa ne kërkojmë të adresojmë qëllimet e vetë BE-së për energjinë dhe klimën dhe të rrisim qëndrueshmërinë tonë, duhet të bëjmë të njëjtën gjë për Ukrainën. Për sa i përket sigurisë energjetike, Ukraina sot është tashmë më e përgatitur për çdo konflikt. Ashtu si në pjesën tjetër të Evropës, siguria e vërtetë energjetike mund të arrihet megjithatë vetëm nëpërmjet më shumë investimeve në burimet e rinovueshme vendase dhe lidhjeve më të mira me tregun e BE-së. Takimi ynë do të jetë një mundësi për të kërkuar një koordinim edhe më të ngushtë mbi reformat e tregut të energjisë të nevojshme në Ukrainë për të përforcuar qeverisjen e korporatave dhe transparencën përpara sinkronizimit të Ukrainës me rrjetin evropian të energjisë elektrike, planifikuar në vitin 2023. Do të punojmë gjithashtu për rritjen e flukseve të kundërta brenda infrastrukturave ekzistuese të transportit të gazit.

“Në fund, energjia e besueshme, e përballueshme dhe e sigurt do të vijë vetëm përmes një sistemi energjie të dekarbonizuar. Kjo është gjithashtu arsyeja pse teknologjitë si efikasiteti i energjisë, burimet e rinovueshme dhe hidrogjeni janë lart në axhendën tonë të përbashkët me SHBA-në.”

Ka një mësim të gjerë në të gjithë këtë: në fund, energjia e besueshme, e përballueshme dhe e sigurt do të vijë vetëm nëpërmjet një sistemi energjie të dekarbonizuar të bazuar kryesisht në burimet e rinovueshme. Kjo është arsyeja pse po bashkëpunojmë ngushtë edhe me SHBA-në për teknologjinë. Efikasiteti i energjisë, burimet e rinovueshme (si energjia e erës) dhe hidrogjeni janë lart në axhendën tonë të përbashkët. Vitin e kaluar u krijua një grup i ri i veprimit për klimën të nivelit të lartë BE-SHBA dhe kemi përafruar pozicionet tona përpara COP26 në Glasgow. Ky Këshill i Energjisë do ti jep shtytje Aleancës Transatlantike të Teknologjisë së Gjelbër mbi inovacionin dhe përhapjen e shpejtë, në shkallë globale të teknologjive kyçe të energjisë së pastër, duke përfshirë pompat e nxehtësisë, matjet e avancuara, ruajtjen e energjisë afatgjatë, veçanërisht duke përforcuar përpjekjet tona të përbashkëta për kodet, standardet, certifikimin dhe kornizat rregullatore.

Tranzicioni i energjisë do të ndryshojë ekuilibrat gjeo-politikë

Tranzicioni i energjisë do të vazhdojë të ndryshojë ekuilibrat gjeopolitike, duke e zhvendosur fuqinë nga ata që kontrollojnë lëndët djegëse fosile në ato që zhvillojnë teknologji të energjisë së pastër. Kjo do të kërkojë nga vendet që tani mbështeten shumë në eksportet e karburanteve fosile për të diversifikuar ekonomitë e tyre dhe ne duhet të jemi gati t’i ndihmojmë ata të bëjnë këtë hap të madh përpara. Tranzicioni neto zero dhe i drejtë i energjisë është jetik për të shpëtuar planetin tonë, por do të ketë edhe përfitime të politikës së jashtme: një botë e drejtuar me energji të pastër do të jetë një botë më e qëndrueshme dhe më e mirë për të gjithë, megjithëse do të krijojë gjithashtu varësi të reja për shkak të materialeve që ajo kërkon.

Një strategji e re e BE-së për energjinë ndërkombëtare do të publikohet këtë pranverë, për të përcaktuar më në detaje përgjigjen tonë ndaj sfidave më të gjera për këtë çështje. Në bashkëpunim me SHBA-në, BE-ja do të vazhdojë të ndërtojë një tranzicion energjetik global, i cili është i drejtë nga pikëpamja shoqërore dhe kujdeset për sfidat gjeopolitike. Nesër, ne do të punojmë së bashku në këtë axhendë të gjerë, duke dërguar një mesazh të fortë për ata që kërkojnë të na përçajnë.

Lajme të ngjashme

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button