Sondazh: Një e treta e të rinjve në RMV nuk kanë udhëtuar kurrë me tren, vetëm 0,9% e përdorin atë çdo ditë

BE -ja e ka shpallur vitin 2021 vit të hekurudhës, duke u treguar qytetarëve se planifikon të mbështetet shumë në zhvillimin e tij në vitet e ardhshme për të zvogëluar ndikimin e ndryshimeve klimatike nëpërmjet zvogëlimit të emetimeve të gazrave serë nga transporti, njofton Meta.mk.

Stimulimi i zhvillimit të transportit hekurudhor është për disa arsye, një prej të cilave është më aktuale – treni është mjeti më ekologjik për transport masiv të udhëtarëve. Sipas EURail Pass, trenat si mjet transporti lëshojnë midis 66 dhe 75 për qind më pak dyoksid karboni gjatë qarkullimit, në krahasim me makinat dhe aeroplanët. Nëse merret parasysh fakti që trenat mund të transportojnë më shumë udhëtarë midis dy destinacioneve, atëherë emetimi i dyoksidit të karbonit për një udhëtar është disa herë më i ulët se trenat në krahasim me makinat dhe aeroplanët.

Për të informuar qytetarët evropianë për qëllimet dhe aktivitetet e saj, BE këtë vit prezantoi trenin “Connecting Europe Express”, i cili më 2 shtator u nis nga Lisbona, e që deri në destinacionin e tij përfundimtar Parisi do të udhëtojë nëpër 26 vende dhe do të vizitojë mbi 100 qytete gjatë periudhës deri më 7 tetor.

Treni evropian arriti në stacionin hekurudhor të Shkupit të hënën në mbrëmje, ku u zhvillua një ngjarje si pjesë e udhëtimit të tij 36-ditor nëpër Evropë. Banorët e kryeqytetit, së bashku me Ambasadorin e BE Dejvid Gir, Ministrin e Transportit dhe Lidhjeve Blagoj Boçarski dhe Drejtorin e Ndërmarrjes Publike për Infrastrukturë Hekurudhore të RMV-së Hari Lokvenec, patën mundësi të njihen me aktivitetet e ndërmarra nga BE për rritjen e trafikut të udhëtarëve dhe mallrave në këtë kontinent.

Me rastin e arritjes së trenit evropian në Shkup, “Meta.mk” në bashkëpunim me “Studentaria” zhvilluan një sondazh onlajn në periudhën nga 7 deri më 8 shtator për përdorimin e trenit si mjet transporti në vend. Katër pyetjeve të bëra përmes Instagram -it iu përgjigjën midis 5.773 dhe 6.821 të rinj në vend.

Rezultatet e sondazhit tregojnë rezultate shkatërruese për sa i përket të rinjve që përdorin trenin kur udhëtojnë. Në pyetjen “A keni udhëtuar ndonjëherë me tren?”, madje 33,5 përqind e  të anketuarve u përgjigjën “jo”, ndërsa 4.537 të rinj të anketuar (66.5 përqind) thanë se ndonjëherë në jetën e tyre kanë udhëtuar me tren.

Edhe pse një e treta e të rinjve nuk e kanë përdorur kurrë trenin si mjet transporti edhe ata që udhëtojnë me hekurudhë e bëjnë këtë shumë rrallë. Në pyetjen “Kur ishte hera e fundit që keni udhëtuar me tren në vend?”, Vetëm 179 të anketuar (2,8 përqind) u përgjigjën këtë javë, ndërsa 284 nga të rinjtë thanë se me tren kanë udhëtuar këtë muaj.

Këtë vit, vetëm 19 përqind e të anketuarve kanë udhëtuar me tren (1.208 prej tyre), ndërsa numri më i madh i të rinjve u përgjigj se nuk kanë udhëtuar fare me tren (2.411 të anketuar, 38 përqind) dhe nuk mbaj mend kur kam udhëtuar herën e fundit me tren (2.276, ose 35,8 përqind).

Në pyetjen “Sa shpesh udhëtoni me tren mesatarisht?”, Vetëm 51 nga 5.919 të rinj u përgjigjën se me tren udhëtojnë çdo ditë, që paraqet përqindje shqetësuese prej 0,9. Një herë në javë me tren udhëtojnë 232 të rinj (3.9%), ndërsa sondazhi tregoi se vetëm 9,2% e të rinjve udhëtojnë me tren një herë në muaj (543 të anketuar).

Përgjigjet që i morëm nga të rinjtë thonë se 23% e tyre udhëtojnë me tren një herë në vit, ndërsa opsionin “nuk mbaj mend” e kanë zgjedhur 1.091 të anketuar (18,4%). Madje 44,6 përqind e të anketuarve në këtë pyetje u përgjigjën se nuk udhëtojnë me tren (2.638 të anketuar).

Në onlajn sondazhin që e realizuam e parashtruam edhe pyetjen “Cilat janë arsyet për të cilat nuk e përdorni transportin hekurudhor në vend?” Dhe këtu kemi marrë shumë ankesa për kompaninë e transportit hekurudhor. 1.355 të anketuar, ose 23.5 përqind e tyre, u përgjigjën se nuk ka mjaftueshëm trena për të udhëtuar, 1.265 të rinjve, 22 përqind, u pengon udhëtimi i gjatë me tren deri në destinacionin përfundimtar, ndërsa 19,2 përqind (1.106 të rinj) thanë se nuk udhëtonin për shkak të trenave të papastër.

5.4 përqind e të rinjve, ose 313 të anketuar, thanë se nuk e përdorën trenin sepse vonohen, ndërsa biletat e shtrenjta ishin një arsye për të mos udhëtuar me tren për 147 të anketuar, ose 2.5 përqind e të rinjve që iu përgjigjën sondazhit. Përqindje e lartë 27,4 (ose 1.587 të anketuar) thanë se ka arsye të tjera shkaku i të cilave ata nuk udhëtojnë me tren.

Për më tepër, në sondazhin në internet morëm dhjetëra komente nga të rinjtë në vend dhe pjesë shumë e madhe e tyre janë ankesa për hekurudhën. Si të udhëtoj me tren, kur nuk ka hekurudhë në qytetin tim” është një nga komentet, që janë absolutisht të sakta, sepse qytetet si Strumica, Ohri, Struga, Radovishi, Krusheva, Berova dhe shumë vendbanime të tjera nuk janë të lidhura me një hekurudhë.

Përveç infrastrukturës së pazhvilluar hekurudhore, të rinjtë ankohen për funksionimin e përditshëm të hekurudhës. Ua përcjellim vetëm disa nga komentet:

  • “Vetëm në kabinën e shoferëve ka ajër të kondicionuar/ngrohje, ndërsa nga higjiena vetëm grumbullimi i plehrave në tren. Mos prisni dezinfektim dhe gjëra të tilla. Shitje të biletave derisa treni niset, pavarësisht nëse të gjitha vendet janë plot.”
  • “Nuk ka orar, sa herë që telefonoj për të pyetur kur ka tren, askush nuk më përgjigjet në telefon”.
  • “Shpesh ndodh që treni të prishet dhe të ndalet në një vend pas 3, 4 ose 5 orë, ndërsa THM nuk merr përgjegjësi e ne duhet të kërkojmë transportin vetë nga vendi, që zakonisht është ndonjë fshat ku nuk mund të gjendet taksi deri në destinacionin ku duam të sghkojmë”.
  • “Trenat duhet të pastrohen më shpesh dhe më mirë. Ndonjëherë nuk ka mjaft vagonë. Nuk është mirë ose konform rregullave që në mes të pandemisë të na renditin si sardele.”
  • “Të kthehen masat e fundjavës falas për të rinjtë me tren dhe e enjtja studentore!”
  • “Oraret e trenave nuk janë të publikuara në internet”
  • “Ndodh shpesh që treni të ndalet dhe ne presim më shumë se një orë që të riparohet”.
  • “Blerja e biletës në tren nuk na rezervon vend”
  • “Sinqerisht me tren udhëtoj që në moshë të re dhe vërejtja ime e vetme është se nuk mirëmbahet higjiena “
  • “Tmerrësisht të papërgjegjshëm, kurrë nuk raportohen për vonesat e trenit”
  • “Në verë nuk ka ajër të kondicionuar, në dimër nuk ka ngrohje, nga 4 orët e planifikuara Shkup-Manastir udhëtojmë 5-6 orë. Nëse treni prishet, e kjo ndodh shpesh, atëherë mund të ndodhë të na duhet që në Prilep të kërkojmë transport tjetër deri në Manastir”
  • Hekurudhat e RMV-Transporti morën edhe ndonjë koment pozitiv në sondazh nga të rinjtë që udhëtonin me tren në vend:
  • “Udhëtoj me tren pothuajse çdo javë nga Manastiri në Shkup (dhe anasjelltas). Së pari, dirigjentët janë shumë të sjellshëm dhe të kulturuar. Treni është pothuajse gjithmonë në kohë, përveç verës kur nuk lejohet të ngasë shumë shpejt për shkak të nxehtësisë që përhapet në binarë. Po, ka shumë ndalesa, madje 39 në këtë rrugë, por ka përparësinë se ka tualet, prizë për mbushës. Unë e kaloj kohën duke shikuar seri dhe filma në tren sepse duhen 3 orë e gjysmë. Bileta është 157 denarë në një drejtim, me librezë studentore”
  • “Me tren është tre herë më lirë me tren sesa me autobus. Do të ishte shumë mirë sikur t’i pastronin pak dhe të kishim përsëri fundjavë falas”
  • “Çmimet janë në rregull, por vërtetë se duhet të nisen më shumë trena dhe orari të koordinohet.”

Ju kujtojmë, “Meta.mk” në periudhën e kaluar në vazhdimësi ka shkruar se transporti hekurudhor i udhëtarëve po shënon rënie. Për shkak të pandemisë kovid -19 dhe numrit të vogël të trenave, vitin e kaluar u arrit një rekord historik negativ sa përket numrit të udhëtarëve të transportuar me tren – vetëm 253.058 udhëtarë. Në 2017, 2018 dhe 2019, në trenat e Maqedonisë çdo vit regjistroheshin rreth gjysmë milion udhëtarë, që është disa herë më pak në krahasim me vitet 80 të shekullit të kaluar, kur në vend me tren kanë udhëtuar mbi 6 milionë udhëtarë në vit, por atëherë vendi ynë ishte i lidhur me dhjetëra trena ndërkombëtarë me vendet e tjera jugosllave, por edhe me Evropë.

Lajme të ngjashme

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button