fbpx

Televizioni nuk po vdes, por po evoluon

Rritja e striming të platformave si YouTube dhe Netflix, por edhe mediave sociale – Facebook, Instagram, Snapchat, ku mund të gjenden përmbajtje dhe informacione, nga më të ndryshmet që janë në dispozicion në çdo kohë, viteve të fundit pe e venë në dyshim të ardhmen e televizionit dhe rëndësinë e tij si medium në botën moderne. Shifrat tregojnë rënie të popullaritetit të televizionit te konsumatorët.

Sipas të dhënave nga agjencia Nielsen, e cila shqyrton vlerësimet e televizioneve, në sezonin 2018-2019 në Shtetet e Bashkuara, mesatarisht 28.5 milion njerëz kanë shikuar televizion në terminin kryesor. Kjo është rënie prej 20 % nga sezoni 2014-2015, kur televizion kanë shikuar 35,8 milionë njerëz, transmeton Meta.mk.

Një rënie e lehtë e përqindjes së njerëzve që shikojnë televizion mund të shihet edhe tek ne nga raportet vjetore të botuara nga Agjencia për shërbime mediatike audio dhe audiovizuele. Nëse në vitin 2016, mesatarisht, 75,4 për qind e qytetarëve kanë shikuar televizion, të dhënat për vitin 2019 tregojnë një rënie të numrit të njerëzve para ekraneve, përkatësisht 70.5 % e të anketuarve janë përgjigjur se shikojnë televizion.

Foto: Pixabay

Këto numra disa vite linin përshtypjen se televizioni si medium po e humb ngadalë rëndësinë dhe rolin e vet në shoqëri. Por koronavirusi duket se e ka rikthyer televizionin në piedestalin e mediave me ndikim. Në kohën e pandemisë globale dhe lajmeve të rreme që po përhapen me shpejtësi në rrjetet sociale, televizioni dëshmoi se mbetet burimi më relevant i informacioneve. Dëshmi për këtë janë shifrat nga të dhënat e ASHMAV për tremujorin e parë dhe të dytë të vitit 2020, kur pas disa vitesh rënie të shikueshmërisë së televizionit, pati një rritje të numrit të njerëzve para ekraneve.

Specialisti për marrëdhëniet me publikun dhe mediat e reja, Bojan Kordallov, thotë se televizioni nuk është medium i vdekur dhe shpjegon se vetëm mënyra e funksionimit të tyre ka ndryshuar për shkak të ndryshimit të zakoneve të njerëzve. Ai shton se këto media janë një nga aktorët kryesorë në luftën kundër lajmeve të rreme, siç dëshmohet nga ngjarjet gjatë pandemisë kovid-19.

Bojan Kordallov, komunikolog / Foto: arkiv personal

“Mënyra se si njerëzit arrijnë te informacionet është ndryshe nga e kaluara dhe do të jetë ndryshme edhe në të ardhmen. Kjo do të thotë që ndryshe nga më parë kur lajmi kryesor në televizion kanë qenë lajmet kryesore, sot mënyra e informimit ka ndryshuar, informacionet janë në dispozicion posa të zgjohen njerëzit, ndiqet gjatë gjithë ditës e deri në fund të ditës. Duhet të kuptojmë se mënyra dhe shprehitë e njerëzve kanë ndryshuar, e bashkë me të edhe mënyra e funksionimit të televizioneve. Një nga rezistencat më të mëdha kundër lajmeve të rreme gjatë pandemisë erdhi pikërisht nga media tradicionale si televizioni. Mund ta shohim ndikimin e tij nga një aspekt tjetër. Reputacioni i ministrave dhe politikanëve u ndërtua pikërisht për shkak të mediave që transmetuan konferencat për shtyp që ata i mbanin dhe e pamë që pothuajse të gjitha televizionet i transmetonin drejtpërdrejtë konferencat për shtyp që përmbanin informacione në lidhje me koronavirusin”, shpjegon Kordallov.

Redaktorët e televizioneve kombëtare në vend janë dakord se ky medium është zgjedhja kryesore për informimin e qytetarëve.

Redaktori i programit të TV Sitel Risto Samarxhiev thotë se qëndrimi i konsumatorëve dhe klientëve ndaj televizionit si medium ka ndryshuar, por kjo nuk do të thotë që ai po vdes. Sipas tij, informacioni i besueshëm e mban televizionin në krye të mediave elektronike.

Risto Samarxhiev, redaktor i programit në Sitel TV

“Për median e shkruar mund të themi se është media e vdekur, përkatësisht botimet e shtypura ditore ose për pllaka e audio kasetat, por as për së largu për televizionin. Fakt është që rrjetet sociale marrin një pjesë të mirë të shikuesve, dhe kështu një pjesë të mirë të kulaçit. Televizioni është një medium më i vështirë dhe më shumë me një kah e një nga arsyet është edhe rregullorja e përcaktuara, kontrolli dhe sanksionet në lidhje me informacionet dhe ofertën, për shembull për lajmet e rreme, informacionet e rreme dhe të ngjashme. Ky lloj i ligjeve nuk i ka prekur ende rrjetet sociale dhe për shumë përdorues ato janë larmishme, më argëtuese dhe tërheqëse për t’u përdorur, por në të njëjtën kohë janë kryesisht të pasakta ose të rreme. Ky është një problem global. Prandaj, televizioni mbetet mediumi kryesor elektronik pikërisht për shkak të besueshmërisë më të madhe të informacionit të vendosur,” tha Samarxhiev.

Kryeredaktori i TV Alsat-M, Admir Qose, shton se TV është filtri më i besueshëm për qytetarin sepse ndikimi dhe fuqia e besueshmërisë që ka mbi familjen e gjerë është më e madhe se ajo që mund ta ofrojë ndonjë portal apo komentet e shumta të pakontrolluara në rrjetet sociale.

Admir Qose, kryeredaktor i Alsat-M

Përkundër faktit se përdorimi i rrjeteve sociale është intensifikuar vitet e fundit dhe njerëzit  ndjekin tema dhe ngjarje të shpejta dhe të “nxehta” përmes tyre, televizioni do të ruajë gjithmonë primatin e tij për disa arsye: sa i përket informacionit, do të theksoja se televizioni është instrument që i sintetizon lajmet që janë në dispozicion për ne, duke ndërthurur burime të shumta dhe storje që jo vetëm lejojnë shikuesin të verifikojë ndonjë lajm, i cili në mediat sociale mund të jetë edhe lajm i rremë, por edhe e informon shikuesin për të gjitha aspektet ose këndet e një ngjarjeje të veçantë. Sidoqoftë, unë besoj se kjo bashkëjetesë e re midis televizionit tradicional dhe mediave onlajn, e cila duhet të bëhet pjesë e Ligjit për Media, do të vazhdojë pa ndërprerje, ato nuk do të venë në pikëpyetje njëri-tjetrin dhe besoj që nëse televizionet funksionojnë paralelisht në botën onlajn, pikërisht ata do të jenë pala që do të përfitonte më shumë sesa vetë portalet”, thotë Qose.

Redaktori i Alfa TV Metodi Aleksov pajtohet që konsumatorët i besojnë më së shumti televizionit, por që është e nevojshme të monitorohen dhe të mbahen jenë në hap me ndryshimet në mënyrën e transmetimit të informacioneve.

Metodi Aleksov, redaktor në Alfa TV

“Televizioni në Maqedoni, sipas të gjitha statistikave, mbetet mediumi më me ndikim në vend. Publiku në Maqedoni ende i beson më së shumti televizionit, por kjo nuk do të thotë që transmetimet moderne të lajmeve në internet nuk duhet të ndiqen. Alfa përshtatet me të gjitha proceset moderne të zhvillimit për sa i përket teknologjisë dhe për këtë arsye ne punojmë vazhdimisht për të përmirësuar pamjen dhe përmbajtjen e ueb faqes sonë. Sidoqoftë, Internet televizionet si alternativë e televizionit tradicional ende nuk është konkurrencë serioze, por kjo nuk do të thotë që nuk duhet të investohet edhe në atë plan. Po përpiqemi të mbajmë ritmin duke qenë në hap me të gjitha arritjet teknologjike,” tha Aleksov.

Lidhur me vlerësimin e televizioneve, Kordallov beson se gjatë matjes së shikueshmërisë së programeve të caktuara, është e nevojshme të merren parasysh pikëpamjet që vijnë nga video-platformat në internet.

“Sot është më e vështirë të matet rejtingu i një emisioni të caktuar, ose informativ, debatit etj., Sepse këto programe shikohen edhe në televizion, por edhe në kompjuter. Sipas mendimit tim, numri i shikimeve të debateve të caktuara, shfaqjeve, shfaqjeve të kuzhinës, etj. në YouTube, duhet të përfshihet në rejtingun që ai emision ose televizion e ka”, thotë Kordallov.

Ai shton se me marketing strategji të mirëfilltë, televizioni mund të përdorë hapësirën e internetit në favor të tij.

“Unë nga pikëpamja e komunikologjisë do të rekomandoja të gjenden mënyra për të zbatuar konceptet që janë të rëndësishme për mediat sociale, të tilla si qytetar-gazetar, por edhe përfshirje më të madhe të shikuesve në program. Mediat sociale mund të përdorin më shpesh për të pyetur atë që qytetarët presin ta shohin në televizion. Kjo do t’iu ndihmojë shumë, në epokën e sotme në internet ju shumë lehtë mund të ndiqni se çfarë është hit, çfarë e tërheq vëmendjen e ngjashëm, “shton Kordallov.

Pavarësisht se janë një burim i besueshëm informacioneve, televizionet e Maqedonisë nuk do të ofrojnë asgjë të re në sezonin e ri. Serialet turke dhe emisionet me debate politike mbeten të transmetohen në terminet kryesore të shumicës së stacioneve televizive kombëtare.

Ky tekst është përgatitur në kuadër të projektit “Оbservatori i reformave mediatike“, të cilin e realizon Fondacioni për internet dhe shoqëri “Metamorfozis“, me mbështetjen financiare të “Fondacionit “Shoqëri e hapur” – Maqedoni“. Përmbajtja e tekstit është përgjegjësi vetëm e autorëve dhe në asnjë mënyrë nuk i pasqyron pikëpamjet e Fondacionit “Shoqëri e hapur” – Maqedoni.

Teksti është prodhuar në kuadër të projektit “Opservatori i reformave në media” të cilin e zbaton Fondacioni për internet dhe shoqëri “Metamorfozis”, me mbështetje financiare nga “Fondacioni Shoqëri e Hapur – Maqedoni”.

Përmbajtja e tekstit është përgjegjësi e vetme e autorëve dhe në asnjë mënyrë nuk mund të merret se i pasqyron pikëpamjet e “Fondacioni Shoqëri e Hapur – Maqedoni”.

Lajme të ngjashme

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button