Mësimet për mjedis jetësor duhet të bëhen prioritet në arsimin e Maqedonisë

Të rinjtë duhet të mësojnë më shumë rreth ndryshimeve klimatike, të dinë se çfarë është zhvillimi i qëndrueshëm dhe si të përballen me sfidat ekologjike, të cilat për dekada kanë qenë ndër kërcënimet më të mëdha për planetin Tokë. Forcimi i arsimit për mjedisin jetësor në programet ekzistuese të arsimit fillor dhe të mesëm në vend duhet të krijojë nxënës dhe mësues të vetëdijshëm për mjedisin, të cilët do të edukohen për t’u përballur me krizën klimatike, e cila është shumë më serioze sesa kriza aktuale shëndetësore, njofton Meta.mk, transmeton Portalb.mk.

Kërcënimet që janë shkaktuar nga përdorimi i lëndëve djegëse fosile si energjia, emetimi i dyoksidit të karbonit dhe efekti i serrës, ngrohja globale, trajtimi jo adekuat i mbeturinave dhe rreziqet tjera janë vetëm disa nga temat që duhet të bëhen prioritet në arsim dhe interesin e të rinjve.

Hapi drejt një të ardhme të gjelbër dhe të qëndrueshme, sipas Antonio Jovanovski nga organizata joqeveritare “Go Green”, është krijimi i brezave të edukuar të cilët do të përpiqen për qëndrueshmëri duke aplikuar efikasitet energjetik dhe teknologji të gjelbra.

Antonio Jovanovski, “Shko jeshile” | Foto: arkiv personal

“Po fillojmë me hulumtime dhe analiza të kurrikulave për shkollat ​​fillore, ndërsa propozimet praktike se çfarë lloj koncepti për arsimin rreth ndryshimeve klimatike do të propozohet para institucioneve kompetente do të dalin nga konkluzionet e këtij studimi i cili do të zgjasë deri në shtator të këtij viti. Nga analizat e mëparshme, që kemi pasur në vitin 2017, nga pikëpamja e vendeve të gjelbra të punës, kërkesa më e madhe do të jetë për profesionistët në fushën e efikasitetit energjetik në ndërtesa, rreth 4,000 vende pune deri në vitin 2035”, thotë Jovanovski.

Përveç hulumtimit, do të formohet një grup punues ndërinstitucional që do të përbëhet nga një përfaqësues nga Byroja për zhvillim të arsimit, Qendra për arsim dhe aftësim profesional, Ministria e arsimit, Ministria për mjedis jetësor, mësues dhe përfaqësues të sektorit të OJQ-ve. Grupi punues do të mbështesë hulumtimin, do të analizojë praktikat e suksesshme nga vendet tjera, do të ofrojë propozime, udhëzime dhe masa konkrete për integrimin e arsimit për ndryshimet klimatike kurrikulat ekzistuese. Do të krijohet edhe një bazë e mësuesve, të cilët do të kenë interes për t’u përfshirë në arsimin për ndryshe klimatike.

“Gjatë verës, do të ketë video konferencë për energjinë diellore, efikasitetin energjetik, arsimin për ndryshime klimatike, vendet e gjelbra të punës etj. Ne duam ta vlerësojmë rëndësinë e gjithë kësaj me peticionin që do t’i paraqitet të gjitha institucioneve kompetente, me qëllim që kjo çështje të merret më seriozisht”, thekson Jovanovski.

Ideja është që të zbatohen mësime për ndryshime klimatike në të gjitha lëndët dhe të zhvillohen tema ndër-lëndore, ku me mësimet ekzistuese do të jepen shembuj dhe materiale se si mund të mësohet për ndryshimet klimatike. Sipas Natalija Aceska, këshilltare në Byronë për zhvillim të arsimit, arsimi për zhvillim të qëndrueshëm është ndërdisiplinor. Është një shkollë për jetën, përmes së cilës të rinjtë i fitojnë kompetenca për sjellje, rregulla, norma, qëndrime dhe vlera.

“Në kurrikulat aktuale ka segmente të zhvillimit të qëndrueshëm me tre aspektet: mjedisore, ekonomike dhe sociale, por mendoj se nuk jemi të vetëdijshëm për zbatimin e tij. Mësuesit dhe profesorët duhet ta njohin atë dhe të dinë se si ta përfshijnë në lëndët e tyre. Për shembull, një mësues i matematikës ligjëron një mësim rreth operacioneve të caktuara matematikore, dhe mund të punojë në llogaritjen e gjurmës së karbonit dhe në të njëjtën kohë të shpjegojë funksionet matematikore dhe çfarë do të thotë gjurmë karboni. Me atë sublimohen objektivat e të mësuarit nga dy fusha: matematika dhe zhvillimi i qëndrueshëm”, tha Aceska në video konferencën në temë” Rëndësia e arsimit për përballje me ndryshimet klimatike”.

Lajme të ngjashme

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button