Anijet në Vardar do të mbeten deri në vitin 2035, Qyteti nuk ka 6 milionë euro për t’i hequr

Anije në shtratin e lumit Vardar në qendër të Shkupit do të ketë deri në vitin 2035. Atëherë skadon kontrata e fundit të cilën, në një afat 20 prej vjet me kompaninë “Vodenica”, e nënshkroi  Qyteti i Shkupit kur kryetar ishte Koce Trajanovski. Dy kontratat e tjera, të cilat gjatë ankandit publik janë nënshkruar me kompaninë “Fallanga” të floktarit Davor Andreevski publik, ndërsa aktualisht kanë pronarë të tjerë, janë nga dhjetë vjet dhe skadojnë në 2026 dhe 2027, shkruan SDK, transmeton Portalb.mk.

Një mënyrë tjetër për të hequr varkat nga Vardari është që Qyteti i Shkupit t’i shkatërrojë ato, por do të duhet të paguajë dëmshpërblim pronarëve. Vlerësohet se kjo do të kushtonte rreth 6 milionë euro, ndërsa qyteti nuk ka para për të siguruar miliona për prishje dhe kompensim.

Varkat në Vardar janë pjesë e projektit “Shkupi 2014” të qeverisë së VMRO-DPMNE-së të drejtuar nga Nikolla Gruevski, me të cilin u harxhuan 700 milionë euro për të ndryshuar imazhin e qendrës së Shkupit. Gjatë njërit prej ndryshimeve të shumta në Planin Urbanistik të Detajuar (PDU) Unaza e vogël, kur Kryetar i Komunës së Qendrës ishte Vlladimir Todoroviq, në shtratin e lumit ushtuan shenjat për 6 platforma, 4 në anën e djathtë dhe dy në anën e majtë të Vardarit.

Shkupi, lumi Vardar dhe objektet e projektit “Shkupi 2014”, Anija në lum, foto: Vanço Xhambaski

Në ankandin publik në Qytetin e Shkupit në shkurt 2012, iu shitën vetëm dy lokacione kompanisë “Fallanga” te ndërtesa e MEPSO dhe te hoteli “Holiday Inn”. Në dhjetor të atij viti, një tjetër lokacion iu shit firmës “Vodenica” në mes të dy urave të këmbësorëve. Lokacionet e tjera për platforma më vonë u bënë në varka, askush nuk donte t’i blinte dhe ato nuk u shitën.

Për të tre anijet kontratat që janë nënshkruar, me autoritetet e qytetit, janë për instalimin e pajisjeve urbane për të kryer aktivitete hotelerike. Pronarët kishin një afat kohor, sipas kontratës fillestare, për t’i vënë ato në veprim brenda 24 muajsh, por ato afate nuk u respektuan, kështu që qyteti zgjati afatet e tyre me marrëveshje të reja aneksi.

Varka te MEPSO

Afati i shfrytëzimit: 10 vjet nga data e fillimit me punë. Kontrata është vendosur aktualisht në pritje për shkak të punëve ndërtimore nga Qyteti i Shkupit për ndërtimin e urës në të cilën duhet të vendoset Rrota Panoramike.

Pronari: “Fallanga Dim” ShPKNJP, me emër të ndryshuar “Fallanga Heronea” ShPKNJP.

Qira: 76,600 denarë në muaj.

  • Kontrata për dhënie të të drejtës dhe leje për instalimin e pajisjeve urbane për kryerje të veprimtarisë hotelerike në bregun e lumit Vardar nr. 08-1257/1 datë 21.03.2012.
  • Shtojcë e Kontratës nr. 1 në kontratën themelore nr. 08-1257/1, datë 29.07.2013.
  • Shtojcë e Kontratës nr. 2 e Kontratën themelore nr. 08-1257/2, datë 31.01.2014.
  • Shtojca e Kontratës nr. 3 të Kontratës themelore nr. 08-1257/3, datë 20.06.2014.
  • Kontratë për dhënien e pëlqimit dhe dhënien e të drejtës dhe lëshimin e lejes për instalimin e pajisjeve urbane për kryerjen e veprimtarisë hotelerike në bregun e lumit Vardar nr.08-4830 / 1 të datës 11.07.2014.
  • Shtojcë e Kontratës nr. 4 e Kontratës themelore nr. 08-1257/4, datë 06.12.2016. 
Shkupi, lumi Vardar dhe objektet e projektit “Shkupi 2014”, Anija në lum ne prapvijë Prokuroria Publike, foto: Vanço Xhambaski

Varka te Qendra tregtare e qytetit

Afati i shfrytëzimit: 20 vjet nga data e fillimit me punë.

Përdorues: “Vodenica ONE TP”

Qira: 35.990 denarë në muaj.

  • Kontrata për dhënie të të drejtës dhe leje për instalimin e pajisjeve urbane për kryerje të veprimtarisë hotelerike në bregun e lumit Vardar nr 08-5112 / 1 datë 06.12.2012.
  • Shtojcë e Kontratës nr. 1 në kontratën themelore 08-2012 / 1 nga 19.02.2015.
  • Shtojcë e Kontratës nr. 2 e Kontratën themelore 08-5112 / 2, datë 28.07.2015.
Shkupi, lumi Vardar dhe objektet e projektit “Shkupi 2014”, Anija në lum, foto: Vanço Xhambaski

Varka te Holiday Inn

Afati i shfrytëzimit: 10 vjet nga data e fillimit me punë.

Përdoruesi: Fallanga DIM SHPKNJP, ndryshuar në “INTEK MAK”, ndryshuar në “SERVIS AD”.

Qira: 64.999 denarë në muaj.

  • Kontrata për dhënie të të drejtës dhe leje për instalimin e pajisjeve urbane për kryerje të veprimtarisë hotelerike në bregun e lumit Vardar nr. 08-1258 / 1 datë 21.03.2012.
  • Shtojcë e Kontratës nr. 1 në kontratën themelore nr. 08-1258 / 2, datë 29.07.2013.
  • Shtojcë e Kontratës nr. 2 në kontratën themelore nr. 08-1258 / 3, datë 09.09.2014.
  • Shtojcë e Kontratës nr. 3 në kontratën themelore nr. 08-6745 / 3, datë 03.09.2015.
  • Shtojcë e Kontratës nr. 4 në kontratën themelore nr. 08-2263 / 3 datë 31.08.2016.
  • Shtojca e Kontratës nr. 4 të Kontratës themelore nr. 08-1258 / 5, datë 01.02.2017.

Kryetari Petre Shilegov, në muajt e parë pas ardhjes në postin e kryetarit, në konferenca për shtyp, në intervista dhe deklarata të mediave, thoshte se ai do t’i largonte varkat në Vardar sepse ishin rrezik.

“Kam urdhëruar një procedurë të zhvendosjes së anijeve. Procedurat janë duke u zhvilluar. Ashtu si do të piqen vendimet, ashtu do të publikohen, ”tha kryetari Petre Shilegov në një konferencë për shtyp në bregun e Vardarit para njërit nga anijet më 7 shkurt 2018, dy muaj pasi ai mori detyrën e kryetarit.

Por asgjë nga deklaratat e Shilegovit, që ai i bënte në fillim të mandatit, nuk u realizua. Varkat ende janë në Vardar dhe nuk ka gjasa të hiqen sepse Qyteti nuk ka para.

Ministria e Punëve të Jashtme – Maqedoni, lumi Vardar, foto nga Vanço Xhambaski

Shilegov tani thotë se nëse Qyteti i heq varkat dhe dëmshpërbleu pronarët, do të kushtonte rreth 6 milion euro. Këto janë shumë para që Qyteti i Shkupit nuk i ka, prandaj po bëhen negociata me pronarët që vetë të heqin dorë nga objektet.

“Një anie që gjendet në vendin e ndërtimit të ura nuk mund të hiqet, tani nuk po funksionon për shkak të punimeve ndërtimore në urë. Shumë shpejtë do të lëshohet në përdorim dhe do të duhet të futet në ndonjë lloj aktiviteti. Mbetet për tu parë nëse ata do të fillojnë punën. Jemi në fazën përfundimtare të bisedimeve dhe marrëveshjeve me pronarët e anijes së parë te Holiday Inn. Ka mundësi që të zhvendoset shumë shpejt. Mund të ndodhë që dy nga tre anijet të zhvendosen këtë vit. Tani për tani, ne nuk po mund të pajtohemi me pronarin e anies së tretë “Vodenica”, thotë Shilegov.

Pothuajse të njëjtën përgjigje që anijet do të hiqen së shpejti, Kryetari Shilegov e dha për SAKAKDAKAZAM.MK më 22 dhjetor 2018, duke thënë “presim që në të ardhmen e afërt do të mund të flasim për heqjen e dy anieve. Është e mundur që njëra varkë do të hiqet deri në fund të këtij viti”.

Tre varkat në Vardar së bashku me urat e këmbësorëve paraqesin rrezik që lumit të përmbytet në rast të shirave të dendur pasi ato janë një pengesë në shtratin e lumit. Këtë e tregon studimi për uljen e rrezikut nga përmbytja iqë e ka përgatitur UNDP së bashku me Qytetin e Shkupit dhe Qendrën për Menaxhim të Krizave. Studimi thotë se varkat e kanë zvogëluar nivelin e rrjedhës së lumit për një të tretën dhe se në Vardar nuk duhet të ndërtohen argjinatura, pengesa dhe objekte tjera.

“Shtrati i rregulluar e lumit Vardar përmes zonës qendrore ka qenë subjekt i ndryshimeve arkitekturore gjatë viteve të fundit. Pas vitit 2010, u ndërtuan dy ura të reja për këmbësorë, dhe një me rrotë panoramike që është ende në ndërtim e sipër. Ndryshimet përfshijnë edhe ndërtimin e tre varkave statike në shtratin e lumit për zbavitje. Duke pasur parasysh këtë, gjendja aktuale e shtratit të lumit Vardar në Shkup është ndryshuar dukshëm nga parametrat e projektit, kryesisht për shkak të sasive të mëdha të sedimentit të depozituar në shtratin e lumit dhe infrastrukturës që zë një pjesë të profilit tërthor”, thuhet në studim.

Në Dhjetor 2017, Vardari në qendër të qytetit doli nga shtrati i vogël i lumit pas një dite shiu.

Lajme të ngjashme

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button