Maqedonia ndër të fundit në rajon që do të zbatojë reforma në transportin hekurudhor

Së bashku me Shqipërinë dhe Kosovën, vendi ynë mbetet ndër të fundit në rajon që do të bën reforma në transportin hekurudhor. Hekurudhat e RMV – Transporti është për momentin i vetmi operator transportues në Maqedoni, që nuk është rasti në vendet tjera të Ballkanit. Edhe Serbia ka arritur të ndajë hekurudhën shtetërore para nesh në dy kompani – “Serbia voz” përgjegjëse për trafikun e pasagjerëve dhe “Serbia kargo” përgjegjëse për transportin e mallrave, transmeton Meta.mk.

Firma konsulente aktualisht është duke përgatitur një studim mbi ristrukturimin e Hekurudhave të RMV – Transporti, i cila duhet t’ia paraqesë qeverisë, deri në fund të këtij viti, modelet për ristrukturimin e të vetmit operator të transportit në vend.

Nga Ministria për transportit dhe lidhjeve për “Meta.mk”  thonë se konsulenti aktualisht është duke punuar në analizën e segmentimit të kompanisë. Modeli më i mirë për ristrukturimin e Hekurudhave të RMV – Transporti do të dihet pasi të bëhet analiza.

Aktualisht është e pasigurt nëse qeveria jonë do të marrë rekomandime të ngjashme me vendet e tjera të rajonit që kanë arritur tashmë të transformojnë ndërmarrjet shtetërore atje. Bullgaria themeloi një holding me pronësi shtetërore, në vitin 2007, që përbëhej nga katër kompani. Për transportin e mallrave është përgjegjës kompani e veçantë që në tregun e liberalizuar garon me operatorët privatë. Në transportin e pasagjerëve ekziston vetëm një kompani, e cila merr subvencione nga qeveria bullgare për të mbuluar humbjet në transportin e pasagjerëve.

Edhe hekurudhat Kroate gjithashtu ndahen në tre kompani me përgjegjësi të kufizuar: HŽ Kargo, HŽ Putnički prijevoz dhe HŽ Infrastruktura. Në Mal të Zi, përgjegjës për transportin e paragjerëve me tren është “Željeznički prevoz Crne Gore”, ndërsa “Montekargo” është përgjegjës për transportin e mallrave. Greqia është përjashtim në rajon, pasi në vlugun e krizës u desh të shiste hekurudhën e saj “TrainOSE” kompanisë shtetërore të hekurudhës italiane “Ferrovie dello Stato Italiane”.

Transformimi i Hekurudhave të RMV – Transporti është thelbësor për zhvillimin e mëtutjeshëm të transportit hekurudhor në vend, i cili aktualisht po shënon rezultate të dobëta në punë. Ndarja në dy kompani për transport të pasagjerëve dhe mallrave do të hapte derën për operatorët privatë në hekurudhat e Maqedonisë, por për momentin Ministria e transportit dhe lidhjeve janë të rezervuar lidhur me këtë çështje:

“Në Ligjin për sistemin hekurudhor ka një dispozitë që përcakton se liberalizimi i tregut hekurudhor do të ndodhë me hyrjen e Republikës së Maqedonisë Veriore në Bashkimin Evropian”, thonë nga kjo ministri.

Përveç ndarjes në dy kompani, shteti ka mundësi të shesë Hekurudhat e RMV ndonjë investitori të huaj të interesuar, por atëherë do të jetë edhe më e paqartë nëse pronari i ri do të ishte i interesuar për të mirëmbajtur trenat e pasagjerëve që krijojnë humbje gjatë punës. Nga buxheti shtetëror i Maqedonisë për vitin 2019 janë ndarë 430 milionë denarë për të mbuluar humbjet në transportin e pasagjerëve.

Sidoqoftë, në Planin e biznesit të Hekurudhave të RMV – Transporti për vitin 2019 qëndron se humbjet në funksionim shkaktohen jo vetëm nga transporti i pasagjerëve, por edhe nga transporti i mallrave. Humbjet e planifikuara në transportin e mallrave këtë vit janë mbi 4.6 milionë euro, ndërsa trenat e pasagjerëve do të shkaktojnë humbje prej 7.4 milionë euro. Ndërkohë, numri i trenave të pasagjerëve në vend po zvogëlohet vazhdimisht dhe bashkë me ta po zvogëlohet edhe interesi i qytetarëve për të udhëtuar me tren.

LEXO: Për t’u rritur numrat e pasagjerëve, duhet të ketë më shumë trena në ditë (Infografik)

Lajme të ngjashme

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button