TË FLASËSH NË SHKRETËTIRË

Me vite shkruaj për dukuritë që tani shpërthejnë në formë “bombash”. Kam shkruar edhe kur shumica përgjumeshin nën pushtetin e indiferencës, kur të tjerë shtireshin si të verbër, e disa shihnin “parajsa artificiale” në botën si prej ferri.

Më 2009 kam shkruar për “Shtetin ofendues”, që nuk e toleron vetëdijen plurale; që nuk i duron mendjetjetërsat dhe është i përzemërt vetëm me hipokritët e servilët; që kundërshtarin politik e konsideron armik të përbetuar dhe synon ta shmang jo vetëm nga skena politike, ngjashëm si te veprat e Shekspirit; që nuk toleron autonomi sferash shoqërore, ndryshe nga çfarë tha Henry David Thoreau në “Padëgjueshmëria qytetare”, se “qeveria e mirë është ajo që qeveris më pak ose nuk qeveris fare”.

Një vit më vonë, në shkrimin “Reflektimet e fashizmit të përjetshëm”, bëja krahasime të asaj që ndodhte këtu me atë që shkruhej te “Ur-fashizmi”, i Umberto Eco-s, duke parë ngjashmëri të pamohueshme, të frikshme, sikurse janë: propaganda, mungesa e lirisë së fjalës, kulti i Udhëheqësit, politikani i pakontestueshëm, mobilizimi rreth ideve abstrakte, kulti ndaj “traditës”, irracionalizmi, mosbesimi ndaj intelektualit të vërtetë, favorizimi i inteligjencies partiake, shpikja e “armiqve të jashtëm” dhe “të brendshëm”, obsesioni i komplotit, ksenofobia, ndjenja triumfaliste, përçmimi i të dobëtit, populizmi, ngulfatja e individit, “gjuhëreja”.

Kam shkruar për shtetin e mendjerobëruarve. Fola për Murti Bengun – ekzaltimin nga “bukuria” e “Kohës së re” dhe “Besimi i ri”. Fola për ketmanin, që nëpërmjet artit të shtirjes, hipokrizisë, maskës, siguron mbijetesë, sikurse thotë Çesllav Millosh.

Kam shkruar për krijimin e“shoqërisë së frikës”, siç e përshkruan Lash H. Svensen-i në librin “Filozofia e frikës”, ku njerëzit kanë frikë se bota mund t’u kthehet kundër, prandaj çdo hap e hedhin kujdesshëm.

Kam shkruar për projektimin e dominimit kombëtar, kulturor, gjuhësor, religjioz, që këtë shoqëri shumëkulturore e shndërrojnë në vatër antagonizmash e krizash të paparashikueshme. Pastaj për “tjetrin” e ndryshëm që perceptohet si “element i rrezikshëm”, prandaj, sipas kësaj logjike, duhet të mbahet nën kontroll të vazhdueshëm.

Kam shkruar për retorikën e frikshme dhe të rrezikshme për një shoqëri shumëetnike; për fyerjet institucionale të shqiptarëve, si rasti i “Enciklopedisë” së marrëzisë ose i megafonëve medialë, të afërt me pushtetin, që ofenduan në baza etnike, duke thënë zëshëm atë që e mendojnë padronët politikë.

Kam shkruar për kolektivizimin e fajit, për demonizimin e shqiptarëve, për tentimin e deformimit të imazhit të tyre përpara botës.

Kam shkruar për incidentet e kontrolluara ndëretnike, që synonin të shpërqëndronin vëmendjen qytetare përtej aferave dhe problemeve reale në shoqëri; pastaj për demonstrimin e qëllimshëm të forcës për të krijuar frikë e pasiguri, nga njëra anë, dhe për të dëshmuar fuqi shtetërore, nga ana tjetër.

Kam shkruar për deshqiptarizimin apo shpërfytyrimin e Shkupit shqiptar ose më saktësisht “vjedhjen” e këtij Shkupi.

Kam shkruar për mungesën e demokracisë, për komunikimin e munguar politik, për shtetin që udhëhiqet nga Truhinjot – këta politikanë të etur për pushtet dhe Xhoni Abesët – projektuesit e prapaskenave, që i shërbejnë egërsisht pushtetit të egër; kam shkruar edhe për gjenitë e intrigës, të tipit Zhozef Fushe, por edhe për policinë e keqpërdorur nga nëntokat politike, në vend se ajo të ishte në shërbim të sigurisë së qytetarëve.

Kam shkruar për mediat e kontrolluara, klienteliste, si zgjatime autoritetesh politike, ashtu sikurse i përshkruan Noam Chomsky te “Dhjetë mënyrat e manipulimit medial”. Por edhe për shoqërinë e spektaklit, që ofron “bukë e lojëra” (“Panem et circenes”, si te romakët).

Kam shkruar për gjyqësinë e kontrolluar nga politika; për proceset e montuara gjyqësore, për gjykime njerëzish të pafajshëm.

Kam shkruar për zgjedhjet e manipuluara, ku nuk fitojnë votuesit, por numëruesit e votave; për korrupsionin, që hijezohet prej diskurseve folklorike; pazaret e grupimeve politike për interesa meskine.

Kam shkruar për diplomacinë shterpe, shkurtpamëse, cinike, të padobishme për sa u përket integrimeve euroatlantike dhe e udhëhequr nga logjika antieuropiane.

Kam shkruar për privilegjimin e “inteligjencës shtetërore”, shumëfishuese e gënjeshtrave dhe mashtrimeve të pushtetit autoritar.

Kam shkruar për falsifikimin e historisë, për ndryshimet e shpejta në kulturë, që të krijohej identiteti i ri kombëtar maqedonas, gjithnjë duke stigmatizuar “të tjerët”, pra shqiptarët dhe fqinjët.

Kam shkruar për stimulimin e kiçit, veçanërisht atij politik; për instrumentalizimin e patriotizmit, populizmit, nacionalizmit, tradicionalizmit, gjithnjë për qëllime të mbrapshta politike.

Kam shkruar për punësimet partiake, për institucionet jofunksionale e të partizuara skajshmërisht.

Kam shkruar për mungesën e investimeve të jashtme, për pabarazi ekonomike, veçanërisht mbi baza etnike; për varfërimin e skajshëm e të qëllimshëm të popullsisë, me qëllim që kërkesat të tkurreshin te mbijetesa momentale. Pra, “bukën e përditshme falua sot”.

Kam shkruar për qasjen jodashamirëse kundrejt diasporës shqiptare dhe manipulimin e saj, veçanërisht në kohë zgjedhjesh.

Kam shkruar për regjistrimin e manipuluar, pastaj të dështuar, nga frika e numrit real të shqiptarëve në Maqedoni.

Kam shkruar për sistemin e çorganizuar arsimor e shëndetësor, por kam shkruar edhe për partitë politike shqiptare. Kam thënë se nuk kanë strategji politike e kombëtare; se riprodhojnë ide të vjetra dhe kanë mungesë idesh të reja e vizion të qartë politik. Kam shkruar se u mungon demokracia e brendshme; se aktrojnë demokraci; se janë bërë vatra njerëzish jo kompetentë, pa moral politik, që udhëhiqen nga mendjengushtësia provinciale, nga logjikë tribale e klanore, nga logjika e të nënshtruarit, e robit kundrejt padronit dhe se për shkak të kësaj logjike kemi prani të papranishme të shqiptarëve në hapësirën politike, në institucionet shtetërore; se partitë shqiptare shërbejnë vetëm si dekor në pranëqeverisje e jo si faktor në bashkëqeverisje.

Kam shkruar për “trimat” lokal, të programuar nga nëntokat politike maqedonase për të na frikësuar, kërcënuar, gjithnjë duke u thirrur në emër të idealeve të mëdha, që u shërbejnë për t’u pasuruar; duke manipuluar kështu me vlerat e luftës.

Kam shkruar mbi reduktimin e kërkesave tona vetëm në punësimin e të rinjve në administratë shtetërore, duke na pandehur të gjithëve se kemi vetëdije të kolonizuarish.

Kam shkruar për diplomacinë shkurtpamëse e kalkuluese të shteteve shqiptare, Shqipërisë e Kosovës, që e kanë përligjur punën e qeverisë, në emër të dofarë bashkëpunimesh rajonale dhe kanë heshtur si mumje kur shqiptarët terrorizoheshin në pronat e tyre.

Më vjen keq se gjërat ndodhën siç nuk duhej të ndodhnin. Të shpresojmë se do të vijnë kohë më të mira kur secili do të bëjë punën që i pëlqen. Dëshiroj sa më shpejtë të dalim nga kjo shkretëtirë dhe brezi që vjen mos e harxhojë kreativitetin duke u preokupuar me marrëzitë e tanishme. E megjithatë e kam një dyshim gërryes.

Shkrimi është shkruar enkas për Portalb.mk. Të drejtat e publikimit i kanë vetëm ©Portalb.mk dhe autori, sipas marrëveshjes mes tyre.

Lajme të ngjashme

Një koment

  1. I nderuar Salajdin,
    u mundova të gjeja diçka që, ndoshta, ke haruar të shkruash, por pa sukses. Në fund, sikur mu duk edhe optimist titulli “Të flasësh në shkretëtirë”, pasi, me zemër të plasur dhe humor të zi, më shkoi mendja se, mbase, në shkretëtirë do të takoje , së paku , një deve . Ndoshta “Të flasësh në Hënë” do të ishte edhe më përshkrues për shqiptarët në Maqedoni.

Back to top button